Poptávka klienta, nejlépe emailem s uvedením požadovaného účelu ocenění a základní informace o nemovitosti (typ, velikost, poloha, podklady aj.). Následuje nabídka služeb, včetně přibližné ceny a časového rámce vyhotovení ocenění.
Získání veškeré potřebné dokumentace a informací o nemovitosti, jako jsou výpis z katastru nemovitostí, stavební plány, technické údaje a další důležité dokumenty.
Osobní prohlídka nemovitosti odhadcem za přítomnosti objednatele. Kontrola předaných dokumentů. Pořízení fotodokumentace a zhodnocení fyzického stavu, velikosti, vybavení a dalších relevantních faktorů. Sdělení konečné ceny za vypracování ocenění a sepsání závazné objednávky.
Analýza informací a aktuálních tržních podmínek. Vypracování ocenění obsahující veškeré nálezy, které vedly k určení hodnoty nemovitosti.
Předložení ocenění, prezentace výsledků a vysvětlení všech zjištění klientovi, včetně odpovědí na případné dotazy.